hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttünk, megnézzük a szépművészeti múzeumban a hundertwasser kiállítást. természetesen gyerekestül, ideje gyermek vizuális kultúráját kissé megtámogatni, ez meg biztos színes-szagos, szóval az ideális értelmiségi gyerekprogram.
fel is kerekedtünk, nyitás után nem sokkal meg is érkeztünk, kissé átfagyva, de annál lelkesebben. jenci nénivel a jegypénztárnál beszéltük meg a találkozót, de se híre, se hamva, hát biztos késik (telefonja meg persze lemerült).
a bejáratnál rögtön egy bkv ellenőrnek látszó munkatárs ránk vetette magát, "vettek elővételben jegyet?" mondjuk, nem, aszongya "akkor ide kell állniuk, sajnos". kössz szépen, biztos tutira vak vagyok, és nem látom magamtól a sort. oké, semmi para, még úgy is várjuk jencit. a táblán kiírva: teljesáru jegy: 2200 ft. azanyátok!
előkerül jenci. meséli, leküldték a ruhatárba amikor megérkezett, a következő szöveggel: "sajnálom, itt nem lehet várakozni, ne csináljon tömeget (!!!!), tessék lemenni a ruhatárba, ott lehet várakozni". és elhihetik, ez még csak a kezdet.
woody közben a pénztárnál harcol. előtte túristák, akiknek az arcába a jegypénztáros hölgy artikuláltan, jól hallhatóan mondja: "én nem beszélek angolul!". egyem a husát.
najó, röpke negyed óra, és már száguldunk le a lépcsőn a ruhatár felé. enyhe klotyószag, üres ruhatár. kabátokat bedobjuk, és örülünk, a 2200 ft-os jegyben benne van a ruhatár is. jeeee!!!
vissza a földszintre, bkv-és hölgy útbaigazít, és ellenőrzi a táskánk méretét, "jól van, kicsi, de kézben kell vinni, mert szűk lesz a hely". remek. áthaladunk a csarnokon, a sarokban kissé egyszerű, már aszalódó karácsonyfa, szedett-vedett díszekkel, woody megjegyzi, milyen is lehetne egy karácsonyfa a szépművészeti múzeumban..? no mindegy.
jobbra befordulunk, hundertwasser. gyermek szemlátomás izgatott, az imént kellett feldolgoznia, hogy a karácsonyfa alatt azok nem igazi becsomagolt ajándékok, most pedig el kell szakadnia egy kisfiú csörgőjének a látványától. ölbevétel, elkezdjük nézegetni a képeket. a kiállítótér tényleg kicsi, viszonylag szűk, ami nem lenne gond (sőt, nagyon meghitt lenne), ha nem tolongana és lihegne a nyakamba még 100 ember. a gyerek kezét egy percre sem lehet elengedni, mert sok a lépcső, az oszlop és az ember. ha pedig elesik, egyenesen a műtárgynak zuhan... szóval marad az ölben-nézés. a képek szinesek és izgalmasak, bla-bla-bla,  gyermekkel 20 percet bírunk.
aztán kimentünk egy kicsit levegőzni az előtérbe, vissza a csarnokba a karácsonyfához. itt végre szaladgálhat. gyermek egyből rávetette magát a díszekre (ami azt jelenti, megáll a fa előtt, kinyújtja a kezét és mutat - hangsúlyoznám, mutat, nem ráncigál, cibál és zúz!), ez miez, gööömb? masni? karácsonyfa? stb., már éppen belelendültünk, amikor odajön egy "teremőr", és aszongya: "kérem, mondják meg a gyereknek, hogy ne nyúljon hozzá a fához, mert nagyon hullik". nem leszek ideges, nem leszek ideges, ommmm, tízig számolok, nem leszek ideges. végülis tényleg, biztos ezt a rendkívül dekoratív és magas szellemi értékeket képviselő karácsonyfát is azért tették ide, hogy messziről csodáljuk. hiszen ez egy múzeum!!! itt rendnek kell lenni!!!! a dolog fölött képtelen voltam napirendre térni. tán nincs seprűjük? vagy ciki a sok lehullott tűlevél a száradó "karácsonyfa" tövében??? vagy mi??
újabb 5 perc megértetni gyermekkel, mit mondott a teremőrbácsi.
jó, hát akkor vissza a kiállítás előtti részhez. gyermek nekiindul, forog, nézi közben a padlózat mintáját, nagyon tetszik, neki, majd odamegy egy dobogón elhelyezett oszlopfőhöz, és rámutat - arra szabad felmászni? és mire tudnék válaszolni, hogy nem, oda inkább ne, máris ott terem (honnét??!) egy teremőrnéni: "neeem! oda nem szabad! de lááátom -itt elkezd gügyögni, mintha a gyerek egy kis hülye visítozó izé lenne- oookos gyerek vagy, ugye? ugye okos kislány vagy? jajj de ügyes vagy." ez már sok. egy kulturált 'nem' is megtette volna, köszönöm, nem kell 'oldani a gyerekben a feszkót', nem hülye, azért kérdezte meg...
visszamenekülünk a kiállításhoz.
gyermek itt már meglehetősen fáradt volt, kérte a cumisüvegét (ahogy már az első alkalommal is), elkezd inni, nézi közben a képeket, erre ott terem egy (újabb!!!!!) teremőr: "itt bent nem lehet inni, tessék kivinni a gyereket". itt már elszakadt a cérna, és amikor eltettem az üveget, és gyermek kérdezte, miért nem lehet inni, csak annyit mondtam, a néni ránkszólt, mert itt bent nem lehet, úgyhogy szépen szomjan hal, és megcirógattam. néni (nyílván csak utasítást hajt végre, szegény, nem bántani akarom, de ez azért tényleg gáz volt) asszem megérezhette, hogy valamit nem jól csinált, mert odajött, és a következő 'kedvesen-de-határozottan' stílusú szöveget nyomta le: "tudod, kisfiam, itt bent nem lehet inni... kisfiú vagy, ugye? (gyermek talpig rózsaszínben) vagy kislány? nagyon okos gyerek vagy, látom. de itt bent tudod, nem lehet inni, mert vannak olyan kisfiúk meg kislányok, akik lecsöpögtetik az italt meg kiöntik, és azt nem szabad. jó? úgyhogy itt bent nem lehet inni... de látom, nagyon okos gyerek vagy, ugye?".
ommmmm.
ezeket tutira elkültdék valami tréningre, ahol beléjük verték: "a gyerek tőr, zúz és rombol!! ők az ellenségeink, mert nem tudják, hogyan illik egy múzeumban viselkedni. ezért meg kell előzni a károkat, és minden lépést meg kell tennünk ahhoz, hogy ne tegyenek kárt a múzeumban és a rendben! ez kérem nem játszóház! úgyhogy a gyereknek mindent, ami potenciális katasztrófához vezethet, meg kell tiltani! természetesen kedvesen kell hozzájuk szólni, mégiscsak látogatók, úgyhogy mindig tegyék hozzá negédes hangon "okos vagy, látom", ettől a gyerek megnyugszik és nem fog haragudni a nénire. értik? határozottan, de kedvesen. ne felejtésk, az okozott károkat önöknek kell megfizetniük! ugye, ez elég ijesztően hangzik?? úgyhogy ennek tudatában végezzék a munkájukat! ha csak egy csöpp ital is kerül a padlószönyegre, maguk ki vannak rúgva!"
hát, ennek szellemében telt az ott töltött egy óránk is.
miután az italos incidens lezajlott, még egy kicsit tülekedtünk a tömegben, ügyelve, el ne sodorjuk a képeket, aztán húztunk el, le a ruhatárba, ahol az, hogy -gyerekkel voltunk!- mindenki mást előbb kiszolgáltak (azokat is, akik jóval utánunk jöttek), és mi meg csak türelmesen, mint a birkák, vártuk, hogy talán feltűnik a néninek, hogy 10 perce állunk az arcában a bilétával a kezünkben, szóval ezt már zokon se vettük.
a lényeg, hogy 4400ft-ért jól érezte magát a család.
végtére is nem gáz, hogy budapest legfontosabb múzeumában a jegypénztáros nem beszél nyelvet, és a gyereknek meg kuss a neve. nézzen bazmeg cartoon network-öt ha nem tud viselkedni.
welcome to the european union!

A bejegyzés trackback címe:

https://brillo.blog.hu/api/trackback/id/tr93278575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi 2007.12.30. 12:08:49

Furcsa, hogy ilyen hosszú történetet írsz, de arról nem esik szó, hogy a kiállítás hogy tetszett.

i 2007.12.30. 12:13:50

talán mert nem arról szól a bejegyzés.
ki tudja :)

2007.12.30. 12:16:36

Szerintem egy kicsit demagog ez az iras, nyilvan nem lehet enni-inni egy muzeumban, legalabbis ott, ahol a kepek vannak, es szerintem azt te is belatod, hogy tenyleg potencialis veszelyforras a gyerek itallal a kezeben nagyerteku kepek kozott....

Asidotus 2007.12.30. 12:18:47

Hány éves gyerek? Nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen kicsit (Karon fogva, cumis üvegből, stb.) valóban oda kell vinni.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.30. 12:26:33

ommmmmmmmmmmm :(

>) :o)

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.12.30. 12:31:34

jo hogy irtad ezt, mert nalam a 3 legidegesitobb dolgok kozul az egyik amikor idiota emberek elcipelik muzeumba vagy kiallitasra a kolkeiket es nekem kerulgetnem kell azokat, de most mar tudom, hogy a szepmuveszetibe nincs ilyen para.

(szerintem amugy ha egy kicsit meg dolgozol rajta, te is ossze fogod tudni rakni abbol hogy kurvanagy tomeg volt, a gyereked unatkozott es minden erdekelte csak a kiallitasi targyak nem, azt, hogy nemviszed el a gyereked kiallitasra, mert neki is rossz, meg mindenki masnak aki ottvan. egyedul neked jo, tehat egy onzo geci vagy, aki raadasul azthiszi hogy attolhogy lett egy gyereke, automatikusan jar neki minden azonnal, ove a vilag. ebredj fel haver)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.12.30. 12:33:40

Taz, NűNű, ugye nincs gyereketek? Egyébként mikor jártatok utoljára múzeumban?

Sub 2007.12.30. 12:35:22

Mi megnéztük a vendégkönyvet is és a legtöbb bejegyzés a nénikről szólt, azaz nekik szóltbe. angiában kiabálva rohangálnaka gyerekek a Tate-ben,mertaz jó nekik.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2007.12.30. 12:41:27

Házirend ki van függesztve elérhető helyen és olvashatóan? Ha a gyerekkérdést szabályozza akkor nincs mit tenni. Ha nem akkor lefosni a néniket.

mikike 2007.12.30. 12:47:41

Az irásból itélve a gyerek olyan 2-3 év körüli lehet. Nekem van ilyenből itthon, kettő is, de nem vinném el őket (hozzáteszem MÉG nem) de kizárólag a saját kényelmem miatt. A szülő felelőssége vigyázni, h ne nyúlkáljanak, piszkáljanak, locsoljanak. Sok helyen sok ember előzékeny a gyerekkel és a gyerekessel szemben de ez nem kiváltság, nem előjog pusztán gesztus.

Cellormella 2007.12.30. 12:54:49

Én tavaly vittem kisgyerekcsoportot (5 gyerek) simán csak az egyiptomi kiállítótérbe (merthogy kis hazánkban csak itt lehet egyiptomi emlékeket (múmiát stb.)megnézni. Már a ruhatárnál elakadtunk egy kb. 10 cemti méretű kis hátizsák miatt, amit végülis a ruhatáros néni beengedett velünk, viszont a teremajtóban álló néni nem (igen durva hangnemben utasította a 6 éves gyereket helyre, meg sem tudtam szólalni)...na visszavittük a zsákopcskát és végre kezdődött volna a kiállításnézés , de a lelkes kiskölköket hamar lehűtötték, merthogy minden tárlónál nagyon morcosan figyelmeztettek bennünket, hogy ne menjünk közel...nos egy 6 éves kisgyerek még méretre sem túl nagy, be sem láttak valamennyi tárlóba, ráadásul egy ekkora gyerek TERMÉSZETESEN közel szeretne menni a tárgyakhoz, mert egy múmia vagy netán egy pici szkarabeusz közelről sokkal izgalmasabb, mint másfél méter távolságból, pláne ha szinte meg sem lehet moccanni, mert azonnal jön a katonás helyreutasítás.Én egy másik múzeumban dolgozom, de mondhatom ilyen teremőrgárdával még sosem találkoztam...csak gratulálni tudok a múzeumvezetésnek ezért az ember / gyerekbarát bánásmódhoz.!!Hálistennek én igazán érdeklődö kiskölkökkel voltam ott -belőlük nem sikerült kiölni a múzeumszeretetet!

habkő 2007.12.30. 13:00:09

hányok az ilyen szülőktől

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 13:02:55

szeretem a gyerekeket (többnyire), nagyon türelmes vagyok velük, sosem zavar, ha pl. a teszkóban tör-zúz egy gyerek vagy kap aaaaakaaaarooooom-rohamot. ezeken csak mosolygok, birkatürelemmel. de ha elmegyek egy kiállításra 2200 ft-ért, lehet, hogy nem gyerekzsivajt akarok hallgatni..

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 13:06:25

egy ilyen kiállítás nem gyereknek való és kész, ezt el kellene fogadni. de talán az olyan felnőtteknek sem, akik csak mindenféle színes formás képeket látnak benne és azt hiszik, milyen fasza családi program. kicsit el vannak tévedve.

akárki 2007.12.30. 13:18:19

Istenem, nem fogdoshatta össze a gyereked a karácsonyfát? Nem ihatott bent a teremben? Nem mászhatott fel sehova? Csodálkozol, hogy nem játszóház? Ja, hogy ez egy múzeum?

Ahogy olvasom nem voltak parasztok, csak esetleg nem úgy szóltak a gyerekhez, ahogy neked tetszik.

Talán hozzád kellett volna úgy beszélni, mint egy idiótához.

A szemlátomást meg egyben van, ha már értelmiségi kultúrprogramra vitted a gyerekedet, aki még cumiból iszik.

brillo · http://brillo.blog.hu 2007.12.30. 13:22:22

az, hogy gyereket nem viszünk múzeumba, mert az felnőtt dolog, kb. 30 éve volt tartható álláspont; bocs.
amúgy nem voltunk nagyon eltévedve az ötletünkkel, kb. mindenki gyerekkel volt (fél évestől a kamaszig). az pedig tény, hogy hundertwasser színes. nem értem, ez miért baj? nem az??:-) nem fogok művészettörténeti értekezésekbe bonyolódni, sem kritikát írni a kiállításról, megteszik azt helyettem elegen.
értem én, hogy miért nem lehet zabálni egy kiállítótérben, nem ezzel van a gond. csak valahogy az egész, a stílus, a hozzáállás... na mindegy.
és igen: nem vagyok kiváltságos attól, hogy gyerekkel vagyok. de a gyerekem sem hülye attól, hogy 2 és fél éves. (és a ruhatáros jelenet gyerekkel és gyerek nélkül is ugyan olyan idegesítő lett volna.)

lisbonair 2007.12.30. 13:39:14

Attól még, hogy színesek a képek, nem biztos, hogy el kell rángatni a gyerekeket rá. Lássuk be ez inkább a felnőttek bulija, és nem a gyerekeké. Csak egy mentséget tudok elképzelni arra, hogy gyerekkel mentetek, hogy nem volt aki vigyázzon rá. Egyéb esetben sznobéria, elképesztő szülői öntudat, hogy nekünk ven ez a gyerek, és akkor tessék körülöttünk forogni. Gondolom milyen jól érezhette magát a kislány a nagy tömegben, idegbajban. Ezért inkább kihagyom ezeket a felfújt kiállításokat, nem ér ennyit az egész. Ha normális, a képekhez méltó módon meg tudom nézni, akkor ok., ha nem, akkor nem nyomulok, mint egy bevásárlóközpontban.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 13:40:19

van olyan múzeum, ahova lehet és kell is gyereket vinni és van olyan, ahova nem igazán. lehet. de... ehh. ez lesz a vége. itt is és bárhol máshol is.. ez meg kinek jó? a gyereknek biztosan nem.

nagy gyerek vagyok amúgy én is, mindig összeveszem a korlátolt teremőrökkel. mégsem vinném 2-3 éves kölkömet ilyen helyre.

brillo · http://brillo.blog.hu 2007.12.30. 13:40:21

akárki köszönöm a helyesírási észrevételt, korrigáltam. azt pedig csak idiótaként kérdem, mi közöd ahhoz, hogy a gyerekem miből iszik? tehát, te kitiltanád a cumisüvegből ivó gyerekeket a múzeumból. ugye jól értem?

Pepe 2007.12.30. 13:41:35

Meg kellene tanulni helyesen írni. Tagolások, mondatok nagybetűvel kezdése, meg ilyesmi...

Ha már valaki bloggol, tisztelje meg az olvasóit ezzel - ha kérhetném.

Egyébként kisgyereket elvinni ilyen kiállításra mazochizmus és szadizmus egyben. Sem nekem, sem a gyereknek nem jó. Persze ha nincs hol hagyni, az gáz, sajnos ezért nem voltam 5 éve színházban... :(

nono 2007.12.30. 13:43:41

Lehet, hogy 30 éve volt ez az álláspont, de a bejegyzések és a Te tapasztalatod is azt mutatja, hogy az volt a jó. Vagy azt akarod mondani, hogy élvezted? Esetleg a gyereked élvezte? Vagy a ruhatárosok, teremőrök vagy a többi látogató? Arról nem írsz, hogy a többi gyerekre miért nem szóltak? Mert tudtak viselkedni? A tiéd miért nem tud? Mert az a természetes, hogy a gyereked azt csinál amit akar? Most szembesültél vele, hogy mégse...

freak of nature 2007.12.30. 13:44:58

Nem olvastam végig az írást, mert szar, tagolatlan és unalmas. De annyit azért hozzáfűzök megerősítésképpen, hogy a k. anyját a gyerekbarát szépmvészetinek (így, csupa kisbetűvel).

Mi is voltunk a Hundertwasseren a gyerekkel és nem sokon múlott, hogy a zsemben lapuló taknyos zsebkendővel a vérét nem vettem az összes betokosodott, rugalmatlan, láthatólag gyerek- és fizetővendég-gyűlölő, tapló teremőrnek.

Először akkor termett ott az egyik barom, amikor a gyerek az aulában, figyelem, nem kiállítóteremben!, fel akart ülni egy székre (minő arcátlanság!). Csakhogy, kétéves lévén, kapaszkodni kellett neki és az egyik cipője vészesen közelített a kárpithoz. A rádörrenő vén picsa miatt azonban a szörnyű pusztítást már sosem vihette véghez: a kárpit makulátlan koszos maradt, pont, mint előtte.

Másodszor akkor kaptunk az arcunkra, amikor a gyereknek megint mászhatnékja támadt. Ezúttal a kárpitozatlan, felsérthetetlen, összekarcolhatatlan, eltéphetetlen márvány ülőparapetet vette célba. De egy másik fapicsa korát meghazudtoló sebességgel repült át az aulán és rendre utasította neveletlen kétéves gyermekemet, megakadályozva a márvány megszentségtelenítését. Méghogy felülni az ülőkére! Pfff!

Ezen a ponton egy hangos anyád picsája hagyta el a számat és kijöttünk.

Szóval így utólag is kívánom minden érintett teremőrnek, rendésznek, biztonsági osztályvezetőnek és igazgatónak, hogy a saját drága gyermekük, unokájuk és azok minden barátja, ismerőse és üzlettársa sose élvezzen ennél nagyobb vendégszeretet.

Kicsit sajnálom, hogy a gyereket és magunkat kénytelen vagyok megfosztani a műélvezet eme szentélyétől, de ilyen áron (ja, igen, és én ezért fizettem, köcsög!), köszönjük, nem kérünk belőle. Marad a sarki kisgaléria, ahol emberszámba veszik a gyereket. Is. Mosolyogva.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.12.30. 13:45:29

Furcsa látni ezt a zsigeri gyerekgyűlöletet. Gyerekes (kétgyerekes) szülőként jellemzően nem találkozom ilyen népekkel (szerencsére), de a "nyomokkal" igen. Ez a kulturálatlan gyerekellenesség azért is furcsa, mert egy elfogyó társadalomban élünk.
Megértem, ha valaki nem akar gyereket, de ez a fajta hozzáállás nagyon veszélyes. Az ilyen környezetben felnövő gyerekek fognak a fejetekre szarni nagyobb korukban, és félrelökni, leugatni, lenézni minden felnőttet. Miért viselkednének másképp, mikor velük is úgy viselkedtek?
Egy gyerek minél kisebb, annál nagyobb a befogadókészsége. Minél fiatalabban lát ilyen dolgokat, annál fogékonyabb lesz rá. Nem 10 évesen, már félig kialakult ízlésvilággal kell széles látókört mutatni - akkor már késő...

metalhammer 2007.12.30. 13:49:26

Hundertwasser (tulajdonnév, nagybetûvel írandó) egy cumis gyereknek kicsit sok, egyáltalán a múzeum, bevásárlóközpont, mozi, koncert még nem neki való. Amikor kicsi gyerek voltam (ezt sokan elfelejtik, hogy voltak ilyenek) nem bírtam az ilyeneket, egyszerûen azért mert játszani szerettem volna, az én szüleim ezt megértették, és amikor 7-8 éves lettem akkor kezdtek múzeumokkal traktálni, leginkább történelmi jellegû témákban. A képzômûvészet befogadása azon belül is a modern egy kicsit bonyolultabb dolog. Hundertwasser könnyen befogadhatónak tûnik pedig nem az! Egyszer az ágyam fölé kaptam egy id. Pieter Bruegel képet, mégpedig A hazatérô csordát. A nap amikor felkelt a redônyön keresztül megvilágította a képet, Én pedig tanulmányozhattam. Amikor lehetôségem nyílt Bécsbe utazni megnéztem az eredetit a Kunsthistorisches Museum-ban, nagyszerû volt élôben is látni.

Bééé 2007.12.30. 13:49:37

A konkrét esethez nem tudok hozzászólni, mivel nem voltam ott. Általánosságban az a véleményem, hogy a szülő vigyázon a gyerekére, meg arra, hogy az normálisan viselkedjen. Persze a gyerek az gyerek, tehát azt nem lehet felróni neki, ha gyerekként viselkedik, és ezt a felnőtteknek is tolerálniuk kell egy szintig.

Másfelől pedig tényleg döbbenetes állapotok uralkodnak a hazai múzeumokban: gyermekbarátság semmi, és szvsz a mozgássérülteknek se lehet könnyű...De a legfelháborítóbbak télleg ezek a teremőr nénik, akik ellenségként kezelik a látogatókat, és semmilyen nyelven nem beszélnek (najó, némelyik magyarul...:). Ezeket szerintem klónozták anno, mindenhol ők vannak. És még jó hangosan meg is beszélik egymás között, hogy "figyeld azt a nőt, mert az fényképezni akar biztos". Elkéne ezeket mind jól küldeni nyugdíjba, vagy akárhova. A múzeum nem börtön és nem is szociális intézmény...

Asszem 2007.12.30. 13:52:10

"A rádörrenő vén picsa "

Éljen a kultúra és a műélvezet.

anonimusz 2007.12.30. 13:54:19

op tipikus neurotikus (idegbeteg). az ilyen minek vallal gyereket? szerencsetlen. ommmmmmm.

kíváncsi 2007.12.30. 13:54:31

vannak bizonyos dolgok, amiket meg lehet tenni egy múzeumban és vannak amiket meg nem. egy gyerek bevitele belefér, de a szülőre van bízva, hogy a gyerekét a "normák" közt tartsa. a teremőr maximum felhívhatja valamire a figyelmet. egy időszaki kiállítást sem tudtam úgy megnézni egy múzeumban sem, ha vittem be magammal italt. vagy a kiállítóterem előtt iszom meg, vagy nem viszem be. a kiállítást megtekintését bármikor, bármennyiszer meg lehet szakítani. nem hiszem, hogy egy egyórás kiállítást egyben kell "lenyomni" egy hat éven aluli gyerekkel. a teremőrönek pedig emberi hangon kellene kezelniük a felmerülő problémákat.

ibn battuta 2007.12.30. 13:56:57

Teljes mértékben támogatom a cikk íróját. Nekünk két picink van, a fiunk 4 és fél éves, a lányunk nemsokára lesz 2. Otthon semmi tévé, viszont rengeteg zene és mese. El szoktuk vinni őket múzeumba is, bár a Hundertwasser kiállítást csak ketten néztük meg, így hatékonyabb volt. De amikor kisfiunk kb 11 hónapos volt, és még csak mászni tudott, simán elmentünk a Nemzeti Galériába, és a gyerek négykézláb mászott a padlón. Szerencsére soha nem szokta a kezét nyalogatni, úgyhogy higiénés gond nem származott belőle. Ott elég jó fejek voltak a teremőrök is, nem szóltak semmiért. Bezzeg a Műcsarnokban, amikor már járt a kölök, idegbajt kapott minden teremőr, pusztán a gyerek láttán. Na ilyenkor jól elmagyarázzuk nekik, miért is vannak ők ott, és miért vagyunk mi ott.

Sajnos a magyar közhangulat eléggé gyerekellenes, legyen szó BKV-ről, zebrán való átengedésről, közértben való bevásárlásról, vagy bármiről.

Pár hónapja Barcelonában nagy örömmel vettem észre, hogy ott (és szinte bárhol a Lajtától nyugatra, és ebbe Prágát is beleértem) teljesen természetes a gyerekek létezése, csodák csodájára több is születik, mint nálunk. Barcelonában teljesen természetes, amikor kiscsoportos óvodások a múzeumban vagy a Guell-parkban körbeülnek, és az óvónő vezetésével kifejezetten az óvodások számára készült Gaudi foglalkoztató füzettel a kezükben másolják a színes formákat. Kérdeznek, rajzolnak... és senkit nem zavarnak, sőt.

Jó pár nyugat-európai kiállításnál gyerekek számára készült tapizható szobormásolatok vannak, színezőfüzetek várják őket a gyereksarokban, stb. (Meg kell hagyni, tapizható szobormásolatok nálunk is voltak az inka kiállításon.)

Szóval: Magyarország sokáig még mucsa marad sok tekintetben. Ahol nem foglalkoznak a gyerekekkel kellőképpen, ahol az óvónők cigiznek és káromkodnak, miközben a gyerkőcök egymás szemébe szórják a homokot, ahol a zebrán két gyerekkel átkelni kívánó kismamának káromkodva szól be a "mozgássérült" terepjárós, stb., stb., ott valószínűleg felnőttnek lenni sem túl vidám dolog...

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.12.30. 14:00:14

Konrad, az van hogy a gyerek nagyon sok embernek rettentoen idegesito. mert irritalo zajokat ad ki nagy intenzitassal, mert fel ala rohangal stb., nekelljen mar magyarazni. elvinni egy keteves gyereket egy kiallitasra, ugy hogy nyilvanvaloan nem fogja erdekelni es unatkozni fog, az a tobbi latogato totalis magasrol leszarasa, a masikra figyelemmel leves teljes hianya, aminel pofatlanabb dolgot nem tudok elkepzelni.

amugy siman elhiszem, hogy a teremor nyanyak annyira parasztok, amennyire csak paraszt lehet valaki, nem nehez elkepzelni. csak hat nekem mindegy, hogy kulturalt vagy bicskanyitogato stilusban tartjak tavol az idegesito kolykoket a kiallitastol, amig tavoltartjak oket.

solesz 2007.12.30. 14:02:19

Szia,

A múzeumban a Te gyereked jól viselkedik. Kezeljük ezt tényként.

[cinizmus on]
Kezeljük azt is tényként, hogy cumizós gyereket leköti a látvány, a képek. Kezeljük tényként, hogy a gyereknek eszébe sem jut forgolódni, mocorogni, esetleg, ha már járóképes, akkor kezet elengedve egy kicsit szabadabban lenni.

És kezeljük tényként, hogy a kiállításban nem maga a csendes néptelen kiállító terem és az azt őrzők tudnak kárt okozni, hanem bizony a látogatók.
[cinizmus off]

És kezeljük tényként az, hogy ha a teremben esznek-isznak, esetleg rendetlenkednek ÉS ettől teljesen függetlenül egy kép valahogyan megsérül, akkor a biztosító, mielőtt kifizetné a kárt visszanézi a teremvideót és nem fog fizetni, mert "láthatóan nem volt teremfelügyelet".

Szóval kedves gyermekes levélíró, gondolkozzál el azon, hogy vajon a játszótérre miért nem viszed le a gyerek legújabb nájki cipőjét, az iskolába miért nem engeded bevinni a PSP-jét. Egy kicsit fegyelmezetlenek, szeleburdiak. Koruknál fogva.

A múzeum személyzete, olyan mint maga a társadalom. Nem tudják, hogy hol a határ.
Keresd meg a múzeumban a kifüggesztett szabályzatot. Le vagyon írva, hogy nem ehetsz. És csodálkozol, hogy eréjesen szólnak Rád.

Gondold el, hogy mennyi olyan Emberrel akad dolguk, aki, ha csak szépen kéri, akkor elkezdi megmagyarázni, hogy "csak ezt az utolsó falatot", "ezt az utolsó kortyot" stb.
És amíg ezen vitatkozik az illetővel, addig egy dolgot nem tud csinálni: a dolgát: figyelni.

Erre nincs lehetőség. Rádszólt. Te azonnal eltetted az innivalót. Helyes volt a dörgés.

A legfontosabb:

"csak annyit mondtam, a néni ránkszólt, mert itt bent nem lehet, úgyhogy szépen szomjan hal, és megcirógattam"
Ez a legszebb gondolat, amit valaha szülőtől olvastam. Nélkülözi a gyermeklélektant, nélkülözi a nevelést, és eggyé válik azzal, akit ki el kivánt ítélni.

"A néni ránk szólt, mert itt bent nem lehet inni. Elfelejtettem elolvasni, és a feldékenység miatt kényelmetlenül éreztem magam, amikor rámszólt. Nagyon rosszul reagáltam le ezt az érzésemet. Elnézést teremőr néni, hogy bent ittam, és elnézést gyermekem, hogy zavaros dolgokat mondtam neked."

metalhammer 2007.12.30. 14:05:03

A Szépmûvészetit gyermekgyûlölettel vádolni botorság! Tessék a honlapjára ellátogatni: szépmûhely/múzeumpedagógia alcím alatt rengeteg gyermekprogram várja az érdeklôdôket, szerintem az országban a legszinvonalasabb, a boltban foglalkoztató-füzetek vásárolhatók a kiállításokhoz aminek segítségével a szülô el tudja magyarázni csemetéjének a kiállítás lényegét.

Nekroteka 2007.12.30. 14:12:09

Szerintem a gügyögős bugyuta teremőrnéni még mindig jobb, mint a "rádörrenő vén picsa", nem ezen kéne kiakadni, szerintem ő korrektül járt el, mert hát egy múzeumban tényleg nem szabad inni. Lehet hogy a gyerek tök intelligens és nem fröcskölné tele a képeket meg a földet vele, de azt ők honnan tudják? Nekik az a feladatuk, hogy inkább elővigyázatosak legyenek.
A ruhatáras kiakadást még valamennyire meg tudom érteni, de a többi szerintem korántsem olyan "durva", hogy ebből egy ilyen hosszú poszt kerekedhessen.

Abban pedig igazat kell adnom az előttem szóló(k)nak, hogy ha már az ember blogot vezet, akkor egy kicsit próbáljon ügyelni a helyesírásra, mert ha ezt senki nem teszi, akkor a magyar nyelv még a vártnál is hamarabb elbutul... :(

Jencinéni 2007.12.30. 14:20:31

Rám senki nem foghatja, hogy túlzottan gyerekbarát lennék.

Nálam nem volt gyerek, mikor megérkeztem, mégis leugattak a mellényeses rendfenntartók. Értem a funkciót: \"törődünk a múzeumlátogatókkal\" ez oké. Mindezt bunkón? Az már kevésbé.

És engem is felb*tak az említett jelenetek, az őrök nulla rugalmassága, nem kellett ahhoz gyereknek lenni, hogy az őrök beszóljanak. Kicsit tényleg túlreagálták a dolgokat.

Nem mondom, hogy csak azért, mert valaki gyerekkel van, mindent alá kell tenni, senki nem gondolja így. Csak egyszerűen figyelembe kellene venni, ugyanúgy ahogy azt is, ha valaki kerekesszékkel van mondjuk (ez sem erőssége a szépművészetinek...)

Sherlock 2007.12.30. 14:28:46

Sajnos nem tudom melyik kiállítás volt, talán a Munkácsy, amikor egy kisgyerek a szemem láttára tenyerelt rá egy képre, (odafutott, és csett, egy az egyben, nekitámaszkodott, azt hittem ott szakad át..) az anyja majdnem szívrohamot kapott...

Azért lehet, hogy a dolog nem véletlen. A múzeum nem tudja átadni a felelősséget a szülőnek, hogy na majd ő vigyáz, ha nem 2 centis üvegfal mögül kell nézned, az az élményt rombolja. Meg ha minden képnél őr áll, főleg egy amúgy is zsúfolt teremben.

tuti · http://www.tuti.hu 2007.12.30. 14:41:41

te egy szerencsétlen fasz vagy bazdmeg. fasznak cipeled a kölködet oda ahova nem való. szegény gyerek! és még neked áll feljebb.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 14:43:09

baromság, hogy 2-3 évesen kell elkezdeni a gyereket ilyen helyekre hurcolni.

amúgy eszembe jut egy jó régi vicc. megy a csóka az ótópályán, hallgatja a rádiót. "figyelem figyelem megszakítjuk adásunkat, egy őrült ámokfutó az m7esen a forgalommal szemben halad" mire a csóka: EGY?? AZ ÖSSZES! :)))))

Asszem 2007.12.30. 14:46:06

Hát ezt a viccet még sosem hallottam!!! :D:D:D

d.hardman 2007.12.30. 14:46:52

hát igen, jó nagy bunkó voltál, a gyerekben nem hinném hogy nyomot hagyott a kiállítás, az ordítozása, rohangálása, stb. más látogatókat viszont biztosan zavart.

Bateman 2007.12.30. 14:47:33

Gratulálok. Szerencsére ez a post sokkal többet mond el rólad, mint a Szépművészetiről.

laja · http://www.nb1.hu 2007.12.30. 14:56:09

nem értem, hogy az olyan anyák, akiket nem tanítják meg , hogyan is kellene nevelni a gyereket, hogy merik bevállalni?
mert az nonszensz, egy még nem szocializálódott gyereket visznek "felnőtt" helyre, ahol semmit nem ért, de a többi látogató meg majd köpköd rá, majd delikvensük hazamegy és nem érti miért is van ez..

barnakonyha 2007.12.30. 14:59:00

Jók az ilyen "Okoskodj bele magyar!" (blog) oldalak, szívem szerint utálom őket. A sztori tanulságos: Foglalkozz a magad dolgával! (a családoddal foglalkozz, ne a körülményekkel) Ha szólnak, gondolkodj el, miért tették! Ha a Szépművészetinek nem kell a 4400, akkor vidd máshová! Ahol szívesen látják! Szerintem hundertwasseri élmények nélkül is lehet normális gyereked. Ez nem azt jelenti, hogy ne kultúráld. Ha te normális tudsz maradni ilyen körülmények között is, akkor talán a gyereked is azzá lesz. Ha + múzeumba akarod vinni, akkor sajnos (és ez a sajnos!) irány a deutsches múzeum valamelyik német nagyvárosban.

te egy marha vagy 2007.12.30. 15:05:29

Hát ki az a marha, aki a cumizós korú gyerekét kiállításra viszi ?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 15:07:33

a 2,5 éves csemetét nem Hundertwasserrel kell szvsz kulturálni, és ha a drága szülő ezt gondolja, akkor fogalma sincs se a kultúráról se Hundertwasserről és ezért én (énénénénénén :) )nagyon sajnálom a gyereket.
könnyen lehet, hogy az ilyen kalandokkal riasztják el egy életre a gyerekeket a múzeumoktól.

brillo 2007.12.30. 15:12:25

brillo szerintem nagy hülye

Rebeka · http://phaedra.freeblog.hu 2007.12.30. 15:25:16

Helló! A véleményemet már leírták itt, röviden annyi, hogy kisgyermeket múzeumba nem tanácsos vinni, és nem felháborodni azon, hogy esetleg rátok szólnak, mert iszik odabenn. Mert lucskos lesz a keze, és ahogy előttem írta valaki, lehet hogy letaperolja a képet, és puff. A nénik meg lehet, hogy tahók, megesik, de én pl. voltam a Van Gogh kiállításon, és a néni egy eldugott teremben megengedte, hogy mobillal lefotózzam az egyik nagyon szép képet. Asszem az pont nem VG volt, de szép volt. És én is kamasz vagyok, mégsem rombolok. Szerintem 10+ éveseknek való a múzeum, esetleg nagyon intelligens (mert van olyan is) 6-7-8 éveseket is el lehet vinni.

marha blogger 2007.12.30. 15:27:48

No és persze a cím is hazudik, olyan panelprolisan túlzó. Rászóltak a kölykére, erre telekürtöli a világot, hogy KITILTOTTÁK A GYEREKET ! Beszarok ! Mi ez itt ?! Cigány blog ?

Jenci néni 2007.12.30. 15:29:25

Látom sok olyan ember kommentelt, akit nemhogy múzeumba nem vittek a szülei annak idején... :))
az ő nevükben is elnézést Brillo-tól.

amnin 2007.12.30. 15:32:16

Mókás post, mindenbizonnyal a gyereknek sok maradt meg a kiállításból, mert ugye \"ebben a korban nagy a befogadó képességük\", de azért talán ezt se kéne túlzásba vinni, vagy este is a Britanica Hungarica-ból olvasol fel neki, mert majd biztos azt is befogadja?

Másik, hogy a nyugdíjközeli teremőrnénik nem gyermekpszichológusok, úgyhogy a gügyögést hagyjuk, ha meg nem gügyögött volna akkor meg az a baj.

Végül abba is érdemes belegondolni, hogy mivan ha valamelyik kiállítási darab megsérül. Akkor aztán mondhatod, hogy bocs de hát még kisgyerek, kurvára nem fog érdekelni senkit...

patkany 2007.12.30. 15:34:39

GYEREKEKET...
másét is..
A vakokat és a bénákat is.
Az összeset az országból.

Egyébként meg nem értem, miért nem lehet felfogni, hogy Szépművészeti nem az óvoda homokozója.

Bateman · http://bateman.sarok.org 2007.12.30. 15:35:32

Én brillo nevében kérek elnézést minden kiállításlátogatótól, aki ott volt.

sourcerror 2007.12.30. 15:57:44

"Jó pár nyugat-európai kiállításnál gyerekek számára készült tapizható szobormásolatok vannak, színezőfüzetek várják őket a gyereksarokban, stb. (Meg kell hagyni, tapizható szobormásolatok nálunk is voltak az inka kiállításon.)"

Nyilván a másolatot nem kell úgy félteni. Mi ebben olyan különös?

sourcerror 2007.12.30. 15:59:30

Én eddig azt hittem, a sznobság és a tahóság két egymást kizáró dolog, de úgy látszik tévedtem.

img · http://ashes.hu 2007.12.30. 16:08:13

szvsz ilyen kiállításra gyereket vinni faszság. dinósra ok, de erre mégis minek?
a legjobb az, amikor a kedves kisgyerek végigüvölti és bőgi az egészet, tehát szemmel láthatóan NAGYON ÉLVEZI...szal a kérdésem még mindig az lenne, hogy minek elcipelni oda a kicsit? :CCc

d.hardman 2007.12.30. 16:19:06

de bazmeg, NEM LEHET BENT INNI. a szabály az nem olyan, hogy mindenki másra vonatkozik, csak rám nem. kurvára nem érdekes, hogy gyerek, meg csak egy korty, meg szomjan hal, mert NEM LEHET bent inni. ezen mit nem lehet megérteni?

petya a barátságos :) 2007.12.30. 16:27:49

Bukowszky,

és mindenki más, aki utálja a gyereket a múzeumban.
Az ember néha nem azért viszi a csemetéjét 3 évesen múzeumba, mert a csemetének kell a kultúra, hanem mert a szülőnek kell, és nincs hol hagyni a gyereket. A kultúra csak ráadás, ha ragad valami a gyerekre (ha más nem, hát az, hogy van olyan, hogy múzeum).

Lehet, hogy te 2200Ft-ért nem vagy hajlandó gyerekekkel egy levegőt szívni a múzeumban, de mivel törvény nem tiltja, hogy ott legyenek, bizony kénytelen vagy. A jegy árában nincs benne, hogy feltételeket is diktálhatsz. Hundertwasser pedig igenis "mindenféle színes formás képek", ha akarom, és utálom, ha mindenféle tudálékos sznobok lenéznek, ha nekem ennél nem több.

És hidd el, a Louvre-ban, a Musé D'Orsay-ban, a Tate-ben és még sok más múzeumban, amik legalább akkorák és olyan fontosak, mint a Szépművészeti, simán lehet gyerekkel menni, a sok helyen kezét is elengedheted. Kicsit ügyesebben van kialakítva, és kicsit intelligensebb a személyzet.

Lord_Cica (törölt) 2007.12.30. 16:35:49

Minnél tovább olvastam az írást, annál unszimpatikusabb volt az író.
Aki ilyen idegbeteg az ne mozduljon ki otthonról. A gyereket meg remélem elveszi a gyámügy. A szabály meg szabály, és mindenkire vonatkozik.

patkany 2007.12.30. 16:36:00


Nem tudom ismeritek-e azt a vasutas mondást, hogy nem mindig a személyzet hülye, hanem van, hogy az utas.

balak12 2007.12.30. 16:38:00

ez a poszt bena, az ironak abszolut nincs igaza, bocs

solesz 2007.12.30. 16:38:35

petya65,

Párizsban sok múzeumotban jártam. Köztük a louvre-ban is.
Próbálj meg légyszi ott elkezdeni enni. Persze ne sértődj meg a biztonsági őrre, aki kikísér.

Én spec. nem utálom a gyereket a múzeumban. De ha megváltottad a jegyet és belépsz a kiállítási területre, akkor létrejön a szerződés, melyben elfogadtad a múzeum játékszabályait.

Nem a Tiédet Petya65. A múzeumét.

Ja, amennyiben a gyereked lehányja a cipőmet a múzeumban, akkor kártérítésre vagy kötelezhető, mint szülő. Ha tetszik ez neked, ha nem. A törvény nem tiltja a gyerekekkel való egy levegő szívását, de nem is enged át jogokat a gyermekes szülők részére a többi látogató jogaiból.

Úgyhogy, szépen kézen fogod, figyelsz, hogy ne lépjen senki lábára, ne tapicskolja a falat, a kiállítási tárgyakat. Egyszóval, mint gyermekes szülő min. +1 fő cselekedeteiért felesz.

Hát ez van.

Bateman · http://bateman.sarok.org 2007.12.30. 16:39:42

petya,

itt marhára nem arról van szó, hogy nem kell a gyerek a múzeumba, ha valaki akarja, vigye, nekünk attól még meglehet arról a véleményünk, hogy van-e értelme (hogy nincs hova tenni, ha a mama kultúrálódni akar, az egy másik kör)

de

azon is had akadjunk fenn, ha a gyerek (aki semmiről nem tehet) szülei képtelenek felfogni, hogy van amit lehet a múzeumban, van amit nem, és nem a személyzet hibája, ha próbálja megelőzni a bajokat

a bejegyzéssel meg az a baj, hogy nettó rosszindulatú, meg sem próbál objektív lenni, csak ostoba fröcsögés

nyekk 2007.12.30. 16:42:48

Vannak ilyen idióták, akik neveletlen kölkeikkel mindent tönkre tesznek; a haldokló néninek ugrálnak a hasán a kórházban, a temetésen rohangásznak, ordítoznak belelökik a gyászhuszárt belökik a gödörbe, megzavarják a színházi előadást stb...stb...
Múltkor a fiam szalagavatóján az egészet tönkre tette két-három ilyen kis pöcs. A szüleivel együtt ki kellene sütni az ilyen kis pokolfajzatokat, de legalább is kitiltani a számukra nem való helyekről, mint ahogy régebben volt. Ha már a kretén szüleinek nincs annyi esze.

petya a barátságos :) 2007.12.30. 16:56:19

Emberek, nem arról beszéltem, hogy ehet-e, meg milyen felelősséggel tartozom érte.

Én csak az ellen ágáltam, hogy sokan csípőből azt mondják, ne vigyek gyereket, mert ők nem szeretik.

A. 2007.12.30. 17:07:51

Nekem nagyon tetszett az amerikai múzeumokban, hogy ott lehetett fényképezni, voltak gyerekek, stb. Igaz, zajosabbak voltak, mint a Szépművészeti, de lazábbak is. Néhol annyi megkötés volt, hogy vakuzni nem szabad, de ennél nem több.

Ja, valaha művtöri felvételire készülve elég sokat jártam a Szépművészetibe, akkor mindig kiborultam a teremőr néniken, akik nápolyit majszoltak és csörögtek a zacskójával, meg egyik teremből a másikba üvöltve beszélték meg, hogy mi van Józsi bácsival. Ott bunkók a teremőrök, és kész.

Lillanna 2007.12.30. 17:10:14

Az író egyike azon anyáknak, akik meg vannak győződve arról, hogy az ő gyerekük különleges. Rohadtul nem kell egy ekkora kölyöknek egy ilyen kiállítás, mert unja, és mert nem lehet gyerek, hiszen nem lehet futkározni, inni stb. Vigye inkább játszóházba. Nekem is van két gyerekem, 16 és 4,5 évesek. Ha valahol nem úgy viselkedtek, ahogyan kell, zavartak másokat, kivittem őket, és átgondoltam, legközelebb hová viszem őket magammal.

A kiállítást én a férjemmel kettesben néztem meg, és volt ott egy kb. 15 fős, olasz tinédzser csoport, valami budapesti gimi cserediákjaiként. Rájuk nem szóltak a teremőrök, mert tényleg nem beszélnek nyelveket, és ráadásul ennyi fiatalnak már nem mertek szólni. Rihegtek, röhögtek ,a szűk helyen smároltak, abszolút élvezhetetlenné téve a kiállítást. Gondolom, az olasz tinik szüleik is fel voltak anno háborodva, mikor a kölykükre rászólt egy idegen és most nagyobb korukban is képtelenek a kultúrált viselkedésre.

petya a barátságos :) 2007.12.30. 17:17:44

Egyébként a történet sok részletével magam sem értek egyet, 3 gyerekes szülőként sem. De ismerem a helyet, és nekem sincsenek jó tapasztalataim a személyzettel. Túlzottan preventív taktikájuk van, a legbiztosabb, ha mi csak a terem közepéről szemlélődünk alapon már akkor szóltak, miket nem szabad (fogdosni a tárgyakat, stb.), amikor beléptünk a terembe.

Persze eszünk ágában sem volt tapogatni bármit, és nem is néztünk ki úgy, ezért irritált a túlzott szigorúság.

omerta 2007.12.30. 17:19:16

Mi lenne, ha megmondanád, hogy mi a bajod a múzeummal? Mert az egész szerintem erről szól, a címe is már csúsztatás.A gyerek az jó, filmben is hálás, de azért nem illő felhasználni a mocskolódásra.
Nekem 2 van, de mindíg megnéztem, hogy hova és hány éves korban jó őket vinni.Speciel Hundertwasser épületei Ausztriában jók errre, de ez a kiállítás nem.
Nekem csak jó tapasztalatom volt a Szépművészeti minden biztonsági és teremőrével.Aki viszont ott engedi szabadjára a gyermekét, az nem igazán művészetpártoló, egyesek meg azzal a stílussal, ahogy ide írtak, állatkertbe se menjenek, mert visszaélnek az állatok jómodorával.

Dia 2007.12.30. 17:39:41

Számomra elég vicces ez az írás. Teljesen nyilvánvaló, hogy nem lehet inni egy múzeumban, a nagy "MUZEÁLIS" értékű kiállítási tárgyak között. Mégis, hogyan kellene beszélni szerinted egy 2-3 éves gyerekkel, mint valami tudóssal? Röhejes az írásod. Amúgy én is szeretek múzeumba, kiállításokra menni, de ilyen kis gyereket nem vinnék. Kb. 4, de inkább 5 éves kortól már jobban kezelhető a gyerek, hiszen akkor már képes felfogni, hogy a múzeumban nincs evészet, ivászat. Ekkor már tudja, hogy a múzeum nem egyenlő a játszótérrel...stb. Sőt ebben a korban már akár maradandó emlék is lehet számára, no de, 2-3 évesen... 2-3 éves gyerek múzeumba viteléről nekem csak sznob szülők jutnak eszembe.

kíváncsi 2007.12.30. 17:44:16

a cím nem tuddm kinek volt az ötlete, de elég általánosító, a múzeum jogásza helyében én polgári pert akasztanék az író nyakába :_D

Mister 2007.12.30. 18:50:16

Ne hallgass erre a sok idiótára. Szerintem nagyon szép munka volt lebuktatni a szépmű (és a magyar társadalom) gyermekellenes hozzáállását, most kimutatták a foguk fehérjét! Ha rám hallgatsz, akkor nem is kispályázol tovább, és jövőre egyből az operába viszed a karon ülő / cumis gyerekeket…

lápi lidérc 2007.12.30. 19:25:24

Na ja, a kurva anyjukat, a múltkor rám is rámszóltak, amikor a gyerekkel szalonnát akartunk sütni hagymával a Hundertwasser-képek alatt.

Pedig csak két képkeretet hasogattunk fel gyújtósnak, a képeket nem bántottuk. A többi tüzifát meg a parkettából vettük.

Kezelhetetlen gyerekek meg azoknak a barmoknak a tahó kölkeiből lesznek, akik mindent megengednek a hülye csemetéjüknek, meg felháborodnak, ha más rájuk szól, hogy be kéne tartani a házirendet.

Amúgy meg meg kéne tanulni a helyesírást.
A hülye gyereked meg bármiből iszik is, utána rá tudja köpni a képre. És igen, a gyerekeket én iskoláskorig kitiltanám a múzeumokból, kivéve a kifejezetten gyerekkiállításokat, mivel úgyse fogják fel, miről van szó. De ahogy látom, sokszor az ökör szülők sem. Aztán meg még blogot is írnak róla.

brillo 2007.12.30. 20:06:52

köszönöm a kommenteket.
egy külön blogbejegyzést fogok szentelni a válaszoknak.
mindenkit szívesen visszavárok!
üdvözlettel,
a szerző

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 23:37:30

a dolog elég összetett, egyáltalán nem csak arról van szó, hogy kis hazánk gyerekgyűlölő lenne. kissé vacak dolog itt élni, és kihalófélben is vagyunk, és ebből egy csomó minden következik, de nem egyértelmű a kapcsolat a magyar nemzethez tartozás és a gyerekekkel szembeni türelmetlenség között. sőt.

abból, hogy kevesebb gyerek születik a családokban (gyakran csak egy), viszont következik, hogy a csemete, mint a család szeme fénye bizony egészségtelenül el van kényeztetve.. (lásd--> Kína)

egy csomó dolog egyszerűen nem kicsi gyerekeknek való, óriási félreértés azt hinni, hogy egy szépművészeti kiállítás gyerek-, családiprogram.(néhány kivételtől eltekinte, de Hundertwasser nem az szerintem)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 23:45:09

ettől függetlenül tény, hogy a magyar múzeumok sehol sincsenek sem ilyen, sem más szempontból a külföldiekhez képest. valahogy mégsem szeretném, ha konkrétan a Szépművészetit infantilizálnák, vagy bármelyik hasonlóból játszóteret csinálnának..

Nekroteka 2007.12.31. 00:04:10

Ez így van, ha már adottak a feltételek (=itthon a múzeumok nem épen gyerekbarátok), akkor ahhoz kell alkalmazkodni (=nem vinni gyereket). Egyszerűbb nem elvinni, mint utána azon sopánkodni, hogy a teremőrök így meg úgy, egyszerűen nem éri meg az egész, mert úgyis negatív lesz a mérlege, attól függetlenül hogy kinek van igaza...

kovácspéterke 2008.01.01. 16:06:30

A cumisüvegből ivás a korára vonatkozott, magyarán, hogy nem hiszem, hogy neki való lenne egy ilyen kiállítás. Nem az ivási szokásokról beszéltem.

rio · http://rio.sarok.org 2008.01.01. 22:07:54

érdekes post. még érdekesebb hozzászólások. így jutunk el a szépművészettől a gyermekpszichológián át a szociológiáig. egy post alapján megítélni egy embert botorság. kb. akkora, mint egy kiállítás alapján megítélni egy intézményt. amúgy meg a gyerek tehet a legkevésbé az egészről. akár leönt egy képet, akár feldönt egy karácsonyfát. mert gyerek.

valtozo 2008.01.03. 11:42:28

ez egy blog. brillo szíve joga a blogján személyesen szubjektív véleményt alkotni, azt leírni. beszólni neki, mégpedig ilyen tapló módon nemcsak, hogy nem korrekt, de érthetetlen is. aki mielőtt elmegy múzeumba, meg akarja nézni, hogy a "kúl" bloggereknek mi a véleménye, az ne fikázzon, ráadásul anonim módon. egyébként kisbetűkkel blogolni pedig nem bántás, hanem szubkultúra. és a hozzáértését megkérdőjelezni valakinek, akit nem ismersz, háát, megkérdőjelezhető. ennyit a netikettről. hajrá brillo, bár a kommentem a fikázók tömegében fog elveszi, vagy nekem esnek, de tudd, itt párizsban is elviszik a gyerekeket a múzeumokba, még kissebbeket is, mert akkor a művészet nem idegen, érinthetetlen lesz nekik, amit fellengzős szavakkal "értékelni" kell, hanem valami, ami az életed része...

a bende (törölt) 2010.02.16. 14:17:51

Úristen! Mekkora egy debil vagy!! És képzeld a pénztárosoknak nem feltétlenül volt kinyalva a valaguk mint neked hogy tudtak nyelveket tanulni! És mi a fene a bajod azzal hogy sorba kell állni? te a gyerekeddel ellentétben aki a tiltásokat elfogadta, és ő ki tudta várni a sort! te meg nem! Te egy tipikusan a kákán is csomót kereső személyiség vagy. Mi a bajod a karácsonyfával? Nem az volt kiállítva! Remélem tudod. És tényleg ne nyúljon hozzá gyerek mert ha véletlenül meghúzza ráeshet és az neki fáj. És egyáltalán még cumizós a gyerkőc, miért viszed múzeumba? Ráadásul festmény kiállításra vinni őt!? És sajnálom, de egy kiállításon sokan szoktak lenni. És mit mondjon az őr? Azt hogy ' takarodj innen de undok kölyök mert ha leütsz valamit a grabancodnál fogva kipenderítelek! És szegény személyednek a szagokkal is bajod van? Jaj, hogy oda ne rohanjak! És pont azt sajnálom hogy egy úniós országban ilyen bunkó mint te vagy élsz! Én 12 évesen értelmesebbet írok a blogomra! Bunkó vagy!!!!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása