kedves kommentezők,

nagyon köszönöm a sok hozzászólást, örülök, hogy sikerült ennyi embert "megmozgatnom " ezzel a témával. csupán néhány megjegyzés:

1. nem tisztelem meg az olvasóimat azzal, hogy nem tartom be a magyar helyesírás szabályait: ha valaki venné a fáradságot és megnézné az egyéb bejegyzéseimet, láthatná, mindig így írok, kisbetűvel. ez nem tisztelet, hanem szokás kérdése. ha az ember vendégségbe megy, akkor sem szól be, hogy vazze mér nincs mán cipőkanál - nincs és kész. maguk pedig vendégségben vannak nálam, amikor a blogomat olvassák.
helyesírási hibákat pedig vétek, tudom. nézzék el nekem, Tökéletes Emberi Lények, néha hibázom.

ha már a tiszteletnél tartunk: tiszteletem jele  -ha nem tűnt volna fel-, hogy egy kommentet sem moderáltam ki, pedig emberek, akik nem is ismernek, soha nem beszéltek velem, egy közepes minőségű írás alapján elküldtek a kurvaéletbe, fasznak, idiótának neveztek, gyámüggyel fenyegettek, beszóltak nem csak nekem, de a gyerekemnek is, és számomra teljesen érthetetlen módon reagáltak. ellenben bennem van annyi tisztelet, hogy hagyom, hadd fejezzék ki a "véleményüket".

"véleményüket" - ami ez esetben inkább bírálat, ítélkezés. van esetleg bárki a jelenlévők közül, aki tudja, mi a kettő között a különbség?

tudom, hogy voltak, akiket a bejegyzés címe idegesített - valóban, kissé hatásvadász, no és akkor mivan. ha esetleg csalódást okoztam (nem volt elég szaftos a sztori), hát bocsika. ez van.

2. egy valamit tisztázzunk: nem akarom felgyújtani a szépművészeti múzeumot vagy ilyesmi. csupán megállapítottam, hogy ez a kiállítás nem volt alkalmas arra, hogy a gyerekemmel megnézzem (annak ellenére, hogy a látogatók többsége úgy érezte, ide érdemes gyerekestül jönni). a teremőrökre sem haragszom, nem az ő hibájuk (tényleg próbáltak kedvesek lenni), ez egyszerűen szemléletmód kérdése. ez gyerek-ellenes szemléletmód - én igyekeznék ezen változtatni, ennyi az egész, ez az én véleményem.

ja igen, a legfontosabb: miért vittem oda a gyereket: ezt is elmondom. történetesen azóta a gyerek folyton emlegeti "hunevassze" bácsit, és a sok-sok ablakot, és azt a színes hajót, amiről képeslapot is sikerült szerezni.
hát, ezért viszem a gyerekemet múzeumba. na ne má', csak nem ragadt rá valami, vazze??!
és ha már "kiállításra ne vigyünk kisgyereket" a téma - ennyi erővel minek vele zenét hallgatni!? úgysem érti a szöveget vagy a "mondanivalót". jaaa??? weöres sándor versek?? minek, bakker, úgysem tudja, ki az a csimpilimpi??!

szóval még egyszer: egyetértek, a kiállítótérben nem lehet inni. nem egészen értem, miért ezen kapta fel a vizet mindenki, teljesen egyértelmű, nem ez volt a problémám. igen, én adtam neki inni, nem lett volna szabad (teszem hozzá, az első körben nem szólt a teremőrnéni, hogy tilos, ezért voltam olyan bátor másodjára). de a bejegyzés nem erről szólt..
a múzeum nem is játszótér, ezt is értem. azt viszont már kevésbé, hogy egy gyerekre, akinek még levegőt sem volt ideje venni, nemhogy "rosszalkodni", miért ugrik azonnal fél tucat teremőr, ha közelít valami potenciális "veszélyforrás" felé. én se zúzni viszem a gyereket a múzeumba, megnyugodhat mindenki.

3. erről jut eszembe: miért a rosszindulatú feltételezés, hogy a gyerekem egy azt-csinál-amit-akar-szörnyeteg!? mégis: mit csinált, ami helytelen lett volna?? hogy elfogadta tőlem a cumisüveget? mellesleg egy látogatót sem zavart, nem hisztizett, nem kezdett el ordítani, semmit nem csinált, nézte a képeket, számolta az ablakokat, elsorolta a színeket, de örülök, hogy az összes ismeretlen kommentező jobban tudja, mi is történt valójában (tisztelet a kivételnek).


végül pedig még annyit: nem kell velem egyetérteni, sőt; mindenkinek megvan a saját véleménye. van, aki szerint az ember ne vigyen gyereket múzeumba. oké. van, aki szerint hundertwasser a xx.század legjelentősebb művésze, és nem való gyereknek. oké.
de ezúton kérek szépen mindenkit, hogy véleménynyilvánítás címén tartózkodjék a személyeskedő, bántó, a családomat is érintő, néhol rasszista ítéletektől, ismeretlenül, és egy blogbejegyzés alapján ne küldjön el a jó büdös picsába.

köszönöm.
a szerző

A bejegyzés trackback címe:

https://brillo.blog.hu/api/trackback/id/tr48279728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.31. 08:01:53

fura. ma reggel felébredtem, és arra gondoltam, hogy ugyan miért is ne vinnék gyereket, akármilyen kicsit múzumba, vagy bárhova.. én beza vinném. ha menet közben úgy látnám, hogy nem viselkedik megfelelően, akkor valamit kitalálnék, mindent megtennék, hogy ne zavarjon másokat, de bizony elvinném.

van valami az előző írásodban, ami ellenszenvet vált ki, nem tudom pontosan, hogy mi, de elég nyilvánvaló, hogy másokból is ugyanazt a reakciót(sőt..) váltotta ki.

kivancsi 2008.01.01. 13:58:53

valószínűleg éppen az hogy mártírkodott egy picit. BÚÉK! :_D

csak meg 2008.01.01. 14:24:13

az a baj hogy a mai anyak nagyja ilyen es az emberek tobbsegebol ilyen erzest is valt ki akaratlanul is. nekem ez nagyon faj, mert en nem ilyen vagyok es meg kell kuzdenem az eloiteletekkel. en a fiamnak a termeszetben tanitok mindent, kiallitast pedig albumbol nezegetunk egyelore, azt barmikor levEszem a polcrol ha ujbol kivancsi ra. brillot elfogult, sznobnak tartom, aki valszeg meg 10 ev mulva is azzAl jon, hogy ok mar 2 evesen ezt vagy azt csinaltak. pont.

kovácspéterke 2008.01.01. 16:45:40

A nénik kedvesek voltak? Azt hittem butyuták és idegesítőek, mert a maguk módján szépen szóltak a gyerekehez. Ohmmmmmmmmm, ahogy azt te is megjegyezted. Honnan kellett volna tudniuk, hogy a te gyerekedhez, hogy kell szólni? Mert az előző postban még nem igazán az volt, hogy tulképpen a nénik kedvesek voltak.

A gyereked meg semmiről nem tehet, nem is ezt írták alant.

Az iváson meg azért húzta fel magát mindenki, mert neked értelmiségi meg kultúremberként talán tudnod kéne, hogy nem lehet odabent inni. És mégsem akartad felfogni. Megjegyzem, nem hiszem, hogy szomjan halt volna a gyereked az előtérig.

És asszem, a fő gond a hozzáállás. Félreértés ne essék, szeretem a gyerekeket, vigyázni is szoktam a barátnőm gyerekeire, bár nekem még nincsen. De nem tudom megérteni, amikor egy szülő azt hiszi, a gyereknek mindet szabad.
Tudom, tudom, te nem ezt gondolod, csak akkor nem értem minek szentelsz ekkora postot a dolognak.

brillo · http://brillo.blog.hu 2008.01.01. 20:06:12

csak azt nem értem, honnét veszitek, hogy a gyereknek mindent szabad??? ehh. ha hozzáérinti az ujja begyét a fenyőfa végéhez, az mindentszabadás??? ezt nem értem.

ekkora postot meg azért szentelek neki, mert csak. a gyomortükrözésnek, sőt, az epetükrözésemnek is legalább ekkorát szenteltem, pedig nem volt ilyen mozgalmas.

esetleg arra is beszólhatna valaki?:-)

azt pedig magánügynek tekintem, hogy hogyan nevelem a gyerekemet. nem kérkedem vele, ismétlem, nem erről szólt a bejegyzés... én sem zsebmikroszkóppal a kezemben, pipettával és kémcsővel közlekedem a gyerekkel..:-)
hozzátenném, az viszont dicséretes, hogy 6 éven aluli gyereknek ingyen van a látogatás a múzeumban!!!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.01. 21:05:37

no igen. a múzeum ingyen beengedi a gyerekeket.. vajon miért? mert úgysem értenek belőle semmit? hahaha :) vagy mert így elmennek a szülők is, teljes áron?.. hm.. akárhogy is, igenigen erősen túlzó volt az előző bejegyzés címe.. azt nemtom írtam-e már, hogy mindig összeveszem én is a teremőr nénikkel.. debrecenben egyszer sikerült minden teremben külön-külön összeveszni minddel. pedig nem csináltam semmit! az egyiknél már annyira nevettem, hogy amiatt szólt rám a másik.. történt ugyanis, hogy megálltam kb 10 másodpercre és kinéztem az ablakon (a múzeum belső udvarára néző ablak az első emeleten), a nő meg odajött, és elkezdett szövegelni, hogy ne nézzek ki az ablakon. azt hittem viccel. de nem. erre képenröhögtem, reflexből. szörnyű emberek tudnak lenni..

brillo · http://brillo.blog.hu 2008.01.01. 23:02:41

tudom, tudom, túlzás volt... de azért most már igazán meg lehetne nekem bocsátani:) már így is egy sznob, gyerek(- és teremőrnéni!)kínzó szörnyeteg vagyok.. látjátok??! erről is a szépművészeti tehet!!!:-)))))

szilva 2008.01.04. 23:10:21

Hát, kedves Brillo, végigolvastam a szépművészetis sztorit, tök jól szórakoztam, aztán a kommenteket is, hősiesen, mert a felénél majdnem agyvérzést kaptam, és őszintén csodálom, hogy nem tiltasz ki innen minden idiótát, aki gyereket és múzeumot is csak tévében látott, és mindenkit, aki ilyen undorító stílusban írogat valakinek, akit még egy kicsit sem ismer, és mindenkit, aki nem tudja, mi a különbség fórum és blog között, és akinek fogalma sincs arról, hogy mi a különbség "véleménykifejtés" és mások sértegetése között. Kicsit most szomorú vagyok, amiért otthagytam az egyetemet, mert most már nem foghatom fel szakmai tapasztalatként az egészet, és nem dőlhetek hátra mosolyogva a székemen, mint egyesek, hogy lám-lám, pszichológusra rengeteg embernek szüksége van manapság.
süti beállítások módosítása